Kompetencer
Research
Brandanalyse
Målgruppeanalyse
Konkurrentanalyse
Idegenerering
Konceptudvikling
Visuel identitet
Skitsering
Flow strategi
Bubble diagram
SketchUp / V-Ray
Kunde
Bauhaus, Bacheloropgave - VIA - Retail Design og Business
Hvilken strategi skal Bauhaus gøre brug af, for bedst muligt at få fat i de mange unge studerende der bor i Aarhus C, og differentierer sig fra konkurrenterne?
Løsning
Opgavens indsamlede data og analyse peger på at et centralt beliggende citykoncept med workshops, som er kombineret med markedsføring der henvender sig til unge, er den rigtige strategi at benytte. Denne strategi differentierer sig fra konkurrenterne ved at henvende sig til en unge målgruppe, samt ved at tilbyde forskellige workshops og events.
En anden ting der blev klart, er at forbrugerne efter pandemien forventer mere af de fysiske butikker. Salg af varer er ikke længere nok, der skal være noget der skaber merværdi for forbrugerne. Citykonceptet blev derfor til et hybridkoncept der kombinerer byggemarked med workshops og en cafe.
Citykonceptet vil kunne være en langsigtet investering for Bauhaus, da en del af målgruppen på sigt bliver til Bauhaus’ primære målgruppe (inden for privatkunderne). Derfor bør Bauhaus fokusere på at benytte citykonceptet til at opbygge en varig relation og være ‘top-of-mind hos de unge.